Eiwittrend breidt zich snel uit naar reguliere schap

De trend rondom eiwitrijke producten wordt steeds groter en breidt zich naast de bestaande categorieën uit naar de reguliere schappen; naar bakkerijproducten en snacks maar ook in de food service zien we steeds meer producten die  inspelen op deze trend.

Recent onderzoek van Innova Market Insights wijst eveneens uit dat deze consumententrend in Europa voet aan de grond krijgt in het reguliere segment.

Verschillende doelgroepen

Naast de zoektocht naar gezondere tussendoortjes, zijn consumenten steeds meer geïnteresseerd in thema’s als energie, verzadiging en gewichtsbeheersing. Eiwitrijke producten kunnen hierin voorzien.

Een andere groeiende markt is die van ouderen. Meer eiwit in de voeding zou ondervoeding voorkomen bij deze groep, die goed is voor 20% van de bevolking in Duitsland; 16,5% in Frankrijk en 16,3% in het Verenigd Koninkrijk. In totaal gaat het hierbij om 30 miljoen mensen.

Eiwitrijke voeding

Dat eiwit goed is voor fanatieke sporters is bij velen al bekend. Daarnaast is eiwitrijke voeding belangrijk voor kinderen en tieners, jonge vrouwen die zwanger willen worden. Om het verlies van spiermassa als gevolg van veroudering te vertragen is Eiwitrijk voedsel belangrijk voor senioren.

Een recent artikel in het Britse ‘The Grocer’, een vooraanstaand vakblad voor de Britse retailers, onderschrijft dit.

Blijvende trend

Het gaat hier duidelijk om een blijvende trend en niet zomaar om een bevlieging. Helwa is daarom begonnen met de ontwikkeling van eiwitrijke wafels en wafelproducten.

Interesse?

Bent u geïnteresseerd om samen met ons te kijken naar mogelijkheden voor nieuwe eiwitrijke wafelproducten voor úw merk, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Wilt u meer weten?